Saltar als continguts principals.

L'ICAT recorda la necessitat d’informar al consumidor sobre la prohibició d’utilitzar determinats collars per a gossos

31/07/2018
  • La Secció de Dret Animal del Col·legi exigeix als establiments comercials que venen aquests collars nocius pel benestar animal que informin els seus clients que estan prohibits

Tarragona, 31 de juliol de 2018. La Secció de Dret Animal de l’ICAT ha enviat un comunicat a les associacions de comerciants i altres agents implicats sol·licitant que s’adverteixi els consumidors de la prohibició d’usar determinats collars per a gossos que estan prohibits per l’ordenança sobre la protecció, la tinença i la venda d’animals de Tarragona, en vigor des del 17 de novembre de 2017.

Aquesta ordenança contempla en el seu article 36 que “quedarà totalment prohibit l’ús de collars estranguladors, elèctrics, de pues o qualsevol altre que afecti al benestar a l’animal”. Tot i això, transcorreguts més de 9 mesos des de la seva entrada en vigor, la Secció de Dret Animal de l’ICAT constata que en molts dels comerços de Tarragona se segueixen recomanant i venent aquests collars. Els establiments que tenen a la venda aquesta tipologia de collars són d’una tipologia diversa: des de basars multipreu, a alguns centres de veterinaris, grans superfícies o botigues especialitzades d’animals, entre d’altres.

La Secció de Dret Animal de l’ICAT considera que “és fonamental que aquesta prohibició es faci arribar als comerciants i consumidors per tal de vetllar pel compliment de l’Ordenança i pel benestar dels animals”. La Secció recorda que la Ley General para la Defensa de los consumidores y Usuarios, en el seu article 8.d, disposa que “són drets bàsics dels consumidors i usuaris rebre informació correcta sobre el bé adquirit i l’educació i divulgació per a facilitar el coneixement sobre el seu ús adequat, o en el seu cas la prohibició del mateix. Des de la Secció de Dret Animal defensen que “en aplicació d’aquest article es podria derivar responsabilitat per als venedors que comercialitzen aquests dispositius”.

Descarregar PDF

Per a més informació:
Departament de Comunicació de l’ICAT
Telèfon: 977 21 23 60
comunicacio@icatarragona.com
www.icatarragona.com

Il·lustre Col·legi d’Advocats de Tarragona © Copyright 2015. Reservats tots els drets.
  • Tecnologies
  • Disseny Pàgines Web Tarragona